Kampaň 30 dní pro neziskový sektor

Praha, 26. září 2006: Na možnost snížit si prostřednictvím daru neziskové organizaci svůj daňový základ chce upozornit devátý ročník celostátní mediální kampaně 30 dní pro neziskový sektor, která bude probíhat po celý měsíc říjen.

Pořadatelem kampaně, která dlouhodobě pomáhá zviditelňovat práci neziskových organizací, je tradičně Informační centrum neziskových organizací (ICN), hlavními mediálními partnery jsou Česká televize a Český rozhlas. Ústředním bodem kampaně bude představení daňového kalkulátoru na webových stránkách http://neziskovky.cz, s jehož pomocí si budou lidé i firmy moci spočítat výši ideálního ročního finančního daru neziskové organizaci podle výše svých příjmů. Tento speciální daňový kalkulátor vznikl ve spolupráci s auditorskou společností PricewaterhouseCoopers. 

„Převážná část veřejnosti vnímá podporu neziskových organizací jako záležitost veřejných sbírek, zasílání dárcovských SMS a aktivit firem a podnikatelů. Bohužel ale většina lidí netuší, že i zaměstnanci mají možnost snížit si darováním neziskové organizaci svůj daňový základ,“ vysvětluje důvody zaměření kampaně ředitel ICN Marek Šedivý: „Na tuto skutečnost se snažíme kampaní upozornit. Tento koncept navíc odpovídá i našemu dlouhodobému snažení zvýšit motivaci lidí k individuálnímu dárcovství. Jeho úroveň v České republice je stále neuspokojivá.“

„Šetření agentury Market Vision z června 2003 například ukázalo, že  prostřednictvím veřejných sbírek, tedy malými částkami, přispělo 37 % dotázaných, jinou než touto formou se angažovalo pouze 8 % respondentů. Z toho vyplývá, že 92 % respondentů nevyužilo možnosti snížení základu daně. Od té doby se situace nijak výrazně nezlepšila,“ doplňuje Marek Šedivý.

Každá fyzická osoba si v současnosti podle zákona o daních z příjmů může odečíst hodnotu daru ze svého základu pro výpočet daně, pokud celková hodnota darů v daném roce je větší než 2 % základu daně poplatníka nebo činí alespoň 1000 Kč. Základ daně lze takto snížit až o desetinu. Doklad o daru pak stačí předat účetnímu zaměstnavatele, který je povinen zohlednit dar při zpracování ročního zúčtování daně zaměstnance.

Kampaň 30 dní pro neziskový sektor letos podpoří i známé osobnosti, mezi nimi módní návrhářka Helena Fejková a také Helena Vondráčková, Marta Kubišová a Václav Neckář, kteří společně vystoupí jako Golden Kids na závěrečném galavečeru 1. listopadu v pražské Lucerně. Ten bude poděkováním individuálním a firemním dárcům, kteří dlouhodobě podporují neziskové organizace. Výtěžek z akce bude věnován na veřejnou sbírku ICN, z níž je podporováno vzdělávání pracovníků v neziskových organizacích. Záštitu nad galavečerem převzal primátor hlavního města Prahy Pavel Bém. 

Ke kampani se pravidelně hlásí také jednotlivé neziskové organizace ve všech regionech České republiky, které v době jejího trvání pořádají řadu akcí. Ty mají za cíl seznámit veřejnost s prací neziskového sektoru a jejím přínosem pro společnost. Kampaň dlouhodobě podporuje také prezidentka Nadace Archa Chantal, herečka Chantal Poullain Polívková. „Kampani 30 dní pro neziskový sektor fandím už několik let, protože pomáhá zviditelňovat témata, která se týkají nás všech. Vážím si každé pomoci a každé koruny, kterou někdo věnuje na podporu projektů neziskových organizací. Velké projekty, které dělá např. Nadace Archa Chantal pro děti v nemocnicích jsou finančně velmi náročné a potřebují podporu nejen individuálních dárců, ale také firem a novinářů, kteří svými zprávami v tisku pomůžou naší práci.“ 

Mediální kampaň 30 dní pro neziskový sektor podpořily tyto subjekty: ČSOB jako generální partner kampaně; dalšími partnery jsou PricewaterhouseCoopers, PART agency, Nadace Vodafone Česká republika, A24 Media Factory, Nadace Auxilia, CentroNet, Newton IT, McCann-Erickson Prague, QandA. Mediálními partnery jsou Česká televize, Český rozhlas, Happy Day, PART žurnál, iHNed.cz, časopis GRANTIS a Medical Tribune.  

Pro více informací kontaktujte:

Marek Šedivý, ředitel ICN, Tel. 603 154 999, sedivy@icn.cz 

Informační centrum neziskových organizací (ICN) je obecně prospěšná společnost, která podporuje rozvoj neziskových organizací a informuje veřejnost o jejich aktivitách. ICN patří do mezinárodní sítě informačních center Orpheus a prostřednictvím svých zaměstnanců je členem Rady vlády pro nestátní neziskové organizace, Rady vlády pro udržitelný rozvoj a České komise pro UNESCO. Kromě toho, že ICN organizuje kampaň 30 dní pro neziskový sektor, pořádá kurzy a semináře pro neziskové organizace, nabízí informační služby (databáze, knihovnu), poskytuje odborné konzultace a pro partnery z komerční sféry nabízí poradenství v oblasti  dárcovství, sponzoringu a společenské odpovědnosti firem (CSR). ICN se ve spolupráci s Ministerstvem informatiky aktivně podílelo na vzniku Evidence nestátních nevládních organizací na Portálu veřejné správy, která se letos v září stala první celostátní a státem garantovanou databází neziskových organizací v České republice.

Kampaň 30 dní pro neziskový sektor probíhá od roku 1998 a jejím hlavním cílem je informovat veřejnost o úloze a významu neziskových organizací. Do loňského roku se konala vždy v měsíci únoru, letos poprvé zvolili organizátoři jako termín jejího konání měsíc říjen, který je vhodnější pro komunikaci individuálního a firemního dárcovství. Projekt tradičně poskytuje příležitost jednotlivým neziskovým organizacím, aby v jeho rámci představily svou práci ve všech regionech republiky a zlepšily tak svou komunikaci s veřejností.Součástí kampaně je již tradičně mediální prezentace spojená se zajímavě, zpravidla lehce kontroverzně pojatou reklamou.  

Tříkrálová sbírka 2023
Podpořte nás
 

Projekty Charity Ostrava jsou realizovány s finanční podporou statutárního města Ostravy, Moravskoslezského kraje
a Evropské unie.

 

          Statutární město Ostrava

 

Moravskoslezský kraj - logo

 

Evropská unie - Evpropský sociální fond - Operační program zaměsnanost

 

Evropská unie - Evpropský fond pro regionální rozvoj - Integrovaný regionální operační program

 

 
 

Akce

 
 

Charita Ostrava na Facebooku:Facebook - logo

 

FB skupina "Bláža" - podpora:

FB skupina - Bláža

Portál darování neziskovkám:
Daruj správně - logo

Kulturní akce nejen v Ostravě:

Ostravský informační servis

Software pro neziskovky:
Techsoup Česká republika

 

 

 

Odkazy